26 Kasım 2010 Cuma

West 3 Ay Yok

http://a.espncdn.com/photo/2010/1124/bos_g_west01_576.jpg 

 Delonte West Çarşamba günü oynanan Nets maçında attığı turnikeden sonra dengesini kaybedip sağ kolunun üzerine düşmüştü . Kontrollerden sonra sağ bilekte kırık olduğu açıklandı . 3 ay uzak kalacak takımdan West. Rondo'nun sakatlığını da düşünürsek Boston'un oyun kurucu mevkinde sıkıntı yaşaması muhtemel . Çünkü sadece Nate Robinson ve Avery Bradley kaldı 1 numara .

''Edit : Danny Ainge de takıma oyun kurucu almayacaklarını söyledi .''

Abi Sen İnsan mısın ?

http://www.slamonline.com/online/wp-content/uploads/2010/11/blakeposter1.jpg 



Los Angeles'ın üvey çocuğu Clippers'ın  çaylak yıldızı . 2009 draftında ilk sıradan seçilmiş fakat sakatlığı yüzünden sezonu kapatmıştı .Onu izleme şansını bu sene yakalayabildik ve şimdiye kadar gösterdiği performansı düşününce gerçekten çok büyük şansızlık olmuş geçen boş sezon . Bu sene oynadığı 16 maçta 19.3 sayı 11.3 ribaund ortalamaları tutturdu kendisi .  Fakat beni rakamlardan daha çok etkileyen şey ; Griffin'in inanılmaz atletizmi . Resmen fizik kurallarıyla dalga geçiyor .Aklın sınırlarını zorlayan bir çok smaç yaptı şimdiden. Hele New York maçında Mozgov'un üzerinden vurduğu bir smaç varki , hayatımda gördüğüm en iyi posterize smaç (bknz. Resim 1 ). 2.08'lik boyuncu nasıl bu kadar çabuk ve yüksek zıplayabilir ? İnanılır gibi değil . Kendisi ile ilgili şimdiden iki lakap hazırlandı .

1)Da-White Howard
2)Hellboy

Eric Gordon'la da takım arkadaşı olduğunu düşünürsek Clippers bu sezonun en izlenesi takımlarından biri oldu .


Yaptığı en iyi 10 smaç derlemesini bu linkten izleyebilirsiniz :

27 Ekim 2010 Çarşamba

1991-2010

http://img820.imageshack.us/img820/9751/10102631.jpg

Soldaki resim Shaq'ın 91 yılındaki hali . Sağdaki de günümüzdeki .

Boston'dan Miami'ye Mesaj

http://i2.cdn.turner.com/nba/nba/multimedia/photo_gallery/1010/gameaction1026/images/3.jpg


NBA'de normal sezon Boston Celtics - Miami Heat maçı ile başladı . Celtics , sezona Lebron ve Bosh transferleriyle giren güçlü rakibini baştan sona önde götürdüğü oyunda 88-80 yendi . Celtics'te 5 oyuncu çift haneli skor üretirken , Heat'te sadece Lebron ve Wade çift haneli skor üretti . Özellikle ilk yarı hücumda çok zorlanan Miami ilk periyotta 9 ikinci periyotta 21 sayı atarak ,%29luk şut yüzdesiyle devreyi 15 sayı farkla 45-30 geride kapattı . 2.yarıda Lebron'un katkılarıyla farkı eritmeye başlayan Heat bir ara farkı 5 sayıya kadar indirdi . Bu bölümden sonra başabaş giden oyunun son çeyreğinde Paul Pierce 11 sayı atarak Celtics'e galibiyeti getirdi .

http://i2.cdn.turner.com/nba/nba/multimedia/photo_gallery/1010/gameaction1026/images/1.jpg

Miami maçı 27/74 saha içi isabeti ve 17 top kaybıyla tamamladı . Bu top kayıplarının 8'i Lebron'dan 6'sı Wade'den geldi .Lebron James 31 sayı 4 ribaund ile maçın en skorer ismi oldu . Wade 16 şutta sadece 4 isabet bulabildiği maçta 13 sayı 6 asist ile oynadı . Chris Bosh ise 11de 3 saha içi isabeti ile 8 sayı ve 8 ribaund üretti . Doğru şutu bulmakta çok zorlanan Miami'de iyi bir oyunkurucu eksikliği göze çarpıyor . Maçın genelinde Wade 1 numara görevini üstlendi . Miami takım olarak sace 15 asist yaparken Boston'dan Rondo'nun 17 asist yapması , Miami'nin hücumunu çok iyi özetliyor. Ama henüz çok yeni bir takım Miami , o nedenle biraz zamana ihtiyaçları var . Daha iyi olacaklardır ama şampiyon olabilecek seviyeye çıkabilirler mi o konuda emin değilim .


http://i2.cdn.turner.com/nba/nba/multimedia/photo_gallery/1010/gameaction1026/images/2.jpg


Boston Celtics de geçen sene kaldığı yerden devam ediyor . Hala ligin en iyi savunma takımı ve savunulamaz denilen Miami'yi %36 şut yüzdesinde tutarak bunu ilk maçtan gösterdi . Çekirdek kadro uzun zamandır değişmediği için oyuncular birbirini çok iyi tanıyor ve birbirleriyle çok uyumlular . Bana kalırsa doğu şampiyonu olmak konusunda Miami'den daha büyük favoriler .


Maçtan Notlar :

  • Geçen sezon bir periyotta en az 12 sayı üreten Miami bu sezonun ilk maçında 1. periyotta 9 sayı üretebildi . Ayrıca yine geçen sezon ilk yarı en az 32 sayı üreten Heat bu maçta 30 sayıda kaldı .
  • Maç boyunca Celtics taraftarı Lebron James'i yuhladı .
  • Semih Erden maçta süre almadı .
  • Geçen sezon Cleveland formasıyla sezona Boston mağlubiyetiyle başlayıp sezonu Boston mağlubiyetiyle kapatan Lebron James bu sezona da Miami formasıyla Boston mağlubiyetiyle başladı . Ayrıca James Boston'da oynadığı son 3 maçta 24 top kaybı yaptı .

26 Ekim 2010 Salı

League Pass 1 Kasım'a Kadar Ücretsiz






http://a323.yahoofs.com/ymg/ept_sports_nba_experts__38/ept_sports_nba_experts-397532364-1257969277.jpg?ym9pKMCDH4a.kNG5




NBA League Pass 1 Kasım 2010 tarihine kadar ücretsiz . 1 Kasım'a kadar oynanan tüm maçları ücretsiz üyeliğinizle izleyebilirsiniz . Bu sene üzerinde birçok yenilik yapılmış. Kayıt olmak için tıklayın .

Son 150 Dakika

http://29.media.tumblr.com/tumblr_lawyczCWaq1qzb7vjo1_500.jpg

Sezonun açılış maçına 2 saat 30 dakika kaldı . Lebron Garden'a gelip ısınmaya başlamış .

Hasret Bitiyor

http://steveboese.squarespace.com/storage/nba_logo.png?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1275571825535


Uzun bir aradan sonra NBA heyecanı bu gece Celtics - Heat maçı ile başlıyor . 1230 maçlık normal sezon 12 Nisan 2011 tarihinde sona erecek . Allstar arası 18 Şubat'ta başlayıp 22 Şubat'ta sona erecek .Güzel , eğlenceli bir sezon olsun . Umarım NBA'de oynayan beş oyuncumuz da başarılı bir sezon geçirir .

Bu gecenin programı :

Boston Celtics - Miami Heat @ 02.30
Los Angeles Lakers - Houston Rockets @ 05.30
Portland Trail Blazers - Phoenix Suns @ 05.30


26 Eylül 2010 Pazar

Yeni Söylenti : Igoudala - Melo Takası

http://cdn.bleacherreport.net/images_root/gallery_images/photos/000/241/674/GYI0059092960_crop_450x500.jpg?1260807066


Son çıkan söylentilere göre Melo için Philedelphia da devreye girmiş . Denver'a Anthony için Igoudala'yı önermişler ve Denver da bu konuyu ciddi ciddi düşünüyormuş . Ama Anthony Philedelphia hakkında pek olumlu düşünmüyor . Nets ve Knicks Carmelo'nun ilk tercihleri gibi gözüküyor şimdilik .

Oylar Hedo'ya

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiabwPgqE-BA8hl9IdQjuWbposZ5qAGF5RzPrAVqJytzk1onrakF_nJ7jeAvr4Oxf59w5mnGNg5BYaBiBHFuAUX6kjuaZJ1tI5qRiXJWuEUOOXO36iq0RNaN07yVWom8yO3yQIMrKIFEdk/s400/hedo+turkoglu+raptors+mask+2.jpg

NBA.com'un yaptığı bir ankette 2009/2010 sezonunun en iyi asisti seçiliyor . 11 asistlik listede Hidayet'in 2 tane asisti var . Demar Derozan'a verdiği pasla şuan Manu Ginobili'nin arkasında ikinci sırada . O pasa oy vererek Hedo'ya destek olabilirsiniz.

Anket Linki : http://hangtime.blogs.nba.com/2010/09/20/passing-fancy/?ls=iref:nbahpt1

25 Eylül 2010 Cumartesi

Dampier Bucks'a Doğru

http://sportsmansdaily.com/thescrum/wp-content/eric_dampier1.jpg

Free Agent Eric Dampier bir süredir Miami Heat ile anılıyordu ama Miami bu transferden vazgeçmiş . Dampier için Bucks ve Rockets devrede şuan . Ama Milwaukee bir adım daha önde gözüküyor . Büyük olasılıkla Dampier'ı önümüzdeki sezon Bogut'un yedeği olarak izleyeceğiz .

24 Eylül 2010 Cuma

Kardashian'lar Bile Phill Jackson'dan Daha Eğlenceli

http://img696.imageshack.us/img696/6184/167238389.jpg



P.Jackson'ın basın toplantısından bir görüntü . Muhabir çok sıkılmış olacak ki internette dolaşmaya çıkmış. Daha da kötüsü muhabir neden ünlü olduğu başlı başına bir felsefe dalı olan Kardashian kardeşlerden Khloe Kardashian'ın sitesine girmiş . P.Jackson'ın basın toplantılarında sürekli hakemleri eleştirmesine son vermesi için elinde artık çok güçlü bir neden var . (Binlerce dolarlık cezalar pek işe yaramamıştı)

Resim (via _ )

Melo Nets'e Çok Yakın

http://www.athlebrities.com/post-images/athlebrities/2009/05/carmelo_anthony_kiyan_anthony_athlebrities.jpg


Denver Nuggets , New Jersey Nets , Charlotte Bobcats ve Utah Jazz takımları , merkezinde Carmelo Antony'nin bulunduğu bir dörtlü takas için görüşmelere başladı . Bu takasa göre Denver Utah'tan Derrick Favors ve Andrei Kirilenko ile birlikte birkaç draft hakkı alacak . Carmelo Nets'e giderken Nets Bobcats'e Devin Harris'i gönderecek . Bobcats'li Boris Diaw da Utah yolcusu olacak .
Takas görüşmeleri henüz sonuçlanmadı . Ama takasın gerçekleşme ihtimali yüksek . Yakında kokusu çıkar .

Andray Blatche Sözleşme Uzattı

http://farm4.static.flickr.com/3418/3964452988_8dd1b595ae.jpg

Andray Blatche Washington Wizards'la olan ve 2012 yılında bitecek olan sözleşmesini 2015 yılına kadar uzattı . Kariyerinin başladığı 2005 yılından bu yana Wizards forması giyiyordu . 24 yaşındaki oyuncu geçen sezonu 14.1 sayı 6.3 ribaund ortalamalarıyla tamamladı .

Lebron'un Yeni Ayakkabıları

http://www.kicksonfire.com/wp-content/uploads/2010/06/lbj8004.jpg


Lebron James'in 2010/2011 sezonunda Miami formasıyla giyeceği ayakkabı Nike Air Max LeBron VIII 30 Eylül satışa sunulacak . Ayakkabının arka tarafında Lebron'un imzası var . Bu ayakkabıda eski modellerde bulunan LB23 logosu yer almıyor . Renkleri Miami Heat formasıyla uyumlu ama nedense ayakkabı bana biraz kaba geldi . Air Max 7'yi daha çok beğenmiştim .Tanıtım videosu için : http://www.youtube.com/watch?v=gc-h6jfcPLQ&feature=player_embedded

http://lh6.ggpht.com/_YODg65nll_o/TCKPf_WMN5I/AAAAAAACfuU/bOuHdxyYdjA/s400/nike-air-max-lebron-8-ss-black-white-red-1-04.jpg
http://lh4.ggpht.com/_YODg65nll_o/TCKPfSvssgI/AAAAAAACfuM/6g-UOyYxwBw/s400/nike-air-max-lebron-8-ss-black-white-red-1-03.jpg
http://lh3.ggpht.com/_YODg65nll_o/TCKPe0bxKJI/AAAAAAACfuE/lgD34-vteUs/s400/nike-air-max-lebron-8-ss-black-white-red-1-02.jpg



http://lh6.ggpht.com/_YODg65nll_o/TCKPeidZ56I/AAAAAAACft8/JNTfRybjbEQ/s400/nike-air-max-lebron-8-ss-black-white-red-1-01.jpg

Don Nelson'a Zorunlu Emeklilik

http://www.beyondthebeat.net/images/stories/don-nelson.jpg



Golden State Wariors'ta Don Nelson dönemi sona erdi . Wariors bu yaz Joe Lacob ile Peter Guber'e satılmıştı . Bu ikili Nelson'la çalışmak istememişler . Görünüşe göre O'nun yerine yardımcısı Keith Smart geçecek . Büyük bir sürpriz olmazsa 70 yaşındaki Don Nelson da bu kararla koçluk mesleğinden emekli olacak . Son sezon kontratında yer alan 6 milyon dolarlık kontratı da kendine ödenecekmiş.
Koçluk kariyeri 31 sene süren Don Nelson 1335 galibiyetle NBA tarihinin en çok kazanan koçu durumunda . Ama bu kadar galibiyete rağmen hiç final görememiş olması kariyerinin zayıf noktası . Oyuncu olarak Boston Celtics'le 5 kez şampiyonluk yaşamıştı .


http://img696.imageshack.us/img696/6108/nelsonv.jpg



resim : www.basketfaul.com

Wizards Forma Renklerini Değiştiriyor

http://espn.go.com/media/nba/2003/0204/photo/unseld_i.jpg


Washington Wizards 2011-2012 sezonundan itibaren beyaz-kırmızı-mavi renkli formayı giyecek . Washington takımı Washigton Bullets iken de aynı renk formaları giyiyordu . Üstte de o zamanlardan bir forma .

Iverson Beşiktaş'a mı ?

http://www.point-spreads.com/images/stories/allen-iverson.jpg



Beşiktaş Cola Turca Allen Iverson'a teklifte bulunmuş. Şimdi gelecek cevabı bekliyorlarmış . Gelirse kesinlikle çok büyük olay olur . Çünkü Iverson şuanki durumu ne olursa olsun Türkiye'de en çok sevilen basketbol ikonu . Ama garip olan geçen sene basketbol oyuncularına paralarını ödemekten aciz olan kulübün böyle bir transferin peşine düşmesi . Madem imkan var geçen sene Muratcan Güler'in , Brad Newley'nin paraları neden ödenmedi ?

23 Eylül 2010 Perşembe

Jerry Sloan Görmesin



Deron Williams taşlıkların üzerinden oldukça tehlikeli bir atlayış yapıyor . Jerry Sloan bu videoyu gördüyse , kalbi hafif sıkışmıştır . (via NBA_Turkiye )

Bynum Sezon Başını Kaçırabilir


http://my.lakers.com/blogs/wp-content/uploads/2010/07/bynum_phil.jpg


Lakers Pivotu Andrew Bynum sezonun bitiminde dizinden ameliyat olmuştu . Lakers tarafından son yapılan açıklamada oyuncunun daha iyileşmediği ve sezon başını kaçırabileceği belirtildi .

Knicks Shawne Williams'ı Kadrosuna Kattı

http://www.nba.com/media/act_shawne_williams.jpg



Knicks Shawne Williams ile anlaşmaya vardı . Anlaşmanın şartları henüz açıklanmadı . NBA'de 3 sezon geçiren Williams'ın kariyer ortalamaları : 13.4 dakika , 5.2 sayı , 2.4 ribaund

Sixers - Hornets Takası

http://cdn0.sbnation.com/imported_assets/458132/74470_hornets_thunder_basketball.jpg




Philedelphia Sixers ve New Orleans Hornets arasında da bi takas gerçekleşti bugün . Hornets Darius Songaila ve Craig Brackins Sixers'a gönderirken karşılığında Willie Green ve Jason Smith'i kadrosuna kattı .

15 Eylül 2010 Çarşamba

Celtics Mobley, McCants ve Hassell'i Deniyor

http://www.mensfitness.com/images/mf/209299/10813.gif

Boston Celtics geçtiğimiz yılı Lakers'ta geçiren Adam Morrison'dan sonra Cuttino Mobley, Rashad McCants ve Trenton Hassell 'i de antremanlarda deniyor . Cuttino Mobley yaklaşık 2 sene önce yaşadığı sağlık sorunu nedeniyle emekli olduğunu açıklamıştı . Fakat Haziran ayında doktoruyla görüşüp basketbola dönmeye karar verdi . Keskin şutörle bazı Avrupa takımları da ilgileniyor .

30 Temmuz 2010 Cuma

Bir Psikopat Hikayesi

Psikopatın biri Lebron'un 6 numaralı Miami formasıyla Cleveland Indians beyzbol maçına gitmiş. Bu maç deplasman maçı değil , Cleveland da oynanan bir maç . İlk videoda elemanın gelişini görüyoruz.




2. video ise staddan çıkarılışını gösteriyor .




Bu adam cesur mu yoksa deli mi karar veremedim . Başka bir ülkede olsa elini kolunu sallayarak o staddan çıkmasının imkanı yoktu . Ayrıca Cleveland taraftarının o formaya verdiği tepki , Lebron'un Miami takımıyla Cleveland karşısına çıktığında göreceklerinin bir önizlemesi olabilir .

25 Temmuz 2010 Pazar

Damir Mrsiç Basketbolu Bıraktı



























Fenerbahçe Ülker’in kaptanı Damir Mrsic, 40 yaşında basketbol kariyerini noktalama kararı aldı. Salsabasket.net’in haberine göre; ülkemize 15 yıl önce Netaş formasıyla adım atan ardından Tuborg, Troy Pilsener, Fenerbahçe, Kazan ve Dinamo Moskova formasını giyip yeniden Fenerbahçe Ülker’e dönüp kaptanlık görevini üstlenen usta basketbolcu halen teklifler almasına karşın kariyerini sonlandırdı.

Mrsic, “Basketbolu bıraktım kesin olarak. Düşündüm, taşındım ve zirvede bırakmak istediğime karar verdim. Bunu F.Bahçe gibi büyük bir camiada yapmak en güzeliydi ve ben de en güzelini yaptım. Karşıyaka, Bornova, Mersin, Antalya gibi takımlardan teklifler aldım ama dedim ya hem zirvede hem de F.Bahçe’de bırakmak istedim. Eğer olursa işin idari kısmında görev almak elbette isterim F.Bahçe’de. Orada şimdi yepyeni bir yapı kuruluyor. Spahija geldi, Aydın abi geldi. Bu ekibin içinde bana uygun bir pozisyon varsa ve bana böyle bir teklif gelirse seve seve kabul ederim. Şimdilik beklemedeyim” açıklamasını yaptı.


Kaynak : http://www.basketdergisi.com/mrsic-veda-etti.html


Yorumum : Mrsic bu ülkede spor ahlakı denilince akla ilk gelen isimlerden biri . Harika bir profesyonel . Özellikle Fenerbahçe taraftarının gönlünde çok ayrı bir yere sahip . .Kritik anlarda sorumluluk almaktan hiç çekinmeyen , çok büyük bir şutördü . Fenerbahçe'nin son 4 sene'de kazandığı 3 şampiyonlukta hem liderliği hem kritik şutlarıyla çok önemli bir payı vardı.Keşke birkaç sene daha onu izleyebilseydik
Çıkan söylentilere göre ; Aydın Örs kendisine idari bir görev teklif etmiş . Büyük olasılıkla Fenerbahçe'ye hizmet etmeye devam edecek .

14 Temmuz 2010 Çarşamba

Dallas - Charlotte Takası























Birkaç saat önce Dallas Mavericks ve Charlotte Bobcats takımları arasında 5 oyuncuyu kapsayan bir takas gerçekleşti . Charlotte Dallas'a Tyson Chandler ve Alexis Ajinca 'yı yollarken karşılığında Eric Dampier , Matt Caroll ve Eduardo Najera'yı aldı . Tabi ki bu takasın en önemli ismi Chandler . Pota altı savunması konusunda oldukça önemli bir isim ve çok atletik . Son yıllarda eski ritminde olmasa da önemli bir uzun . Dallas onu karşılığında neredeyse hiçbirşey vermeden aldı . Najera ve Caroll hiç kullanılmayan parçalardı zaten . Eric Dampier da oldukça yaşlandı ve yetenekleri çok kısıtlı . Chandler Nowitzki'nin yanında kaleci görevi gören bir savunmacı olacaktır . Jason Kidd'in yardımlarıyla da sezonu çift haneli sayı ortalamasıyla bitirmesi olası . Kısacası Dallas bu takastan karlı ayrılan takım

13 Temmuz 2010 Salı

Ilgauskas Miami'de





























Zydrunas Ilgauskas Miami ile 2 yıllığına anlaştı .Böylece 35 yaşındaki pivot Cavs'ten takım arkadaşı olan L.James'ten de ayrılmamış oldu . Bütün NBA kariyerini (12 yıl) Clevelend'da geçiren Litvanyalı pivot Miami'de emekli olacak gibi görünüyor . Uzun süre NBA'in kalbur üstü uzunlarından biriydi . İstikrarlı attığı orta mesafe şutları ve ribaund yeteneğiyle başarılı oldu. Ama 35 yaşına geldi , eski günlerinden doğal olarak uzak . Ben yine de kısa sürelerde katkı verebileceğini düşüüüyorum . Zaten Miami'nin salary cap durumunu düşünürsek , daha üst düzey bir uzunu kadrosuna katması hayalden öte değil . Ama hala savunmacı bir uzuna ihtiyaçları var , bakalım ne yapacaklar .

12 Temmuz 2010 Pazartesi

Derek Fisher'la 3 Yıl Daha


























Lakers Derek Fisher'ın sözleşmesini 3 yıl daha uzattı . Geçen sezon şampiyon takımda 7.5 sayı 2.5 asist ortalamaları tutturan Fisher normal sezon içerisinde çok eleştirilmiş ve takımın en zayıf halkası olarak gösterilmişti. Fakat Play-Off'ta tecrübesiyle ayağa kalktı ve özellikle final serisinde takıma çok önemli katkı verdi . (Final 3. maçını son periyotta tek başına kazandırdı)36 yaşındaki bir oyuncuya 3 senelik kontrat verilmesi bana biraz garip geldi ama sanırım Lakers vefa borcunu ödemek istedi . Kariyerindeki 14 yılın 11'ini Lakers'da geçiren Fisher'ın süreleri , Steve Blake'in takıma gelmesiyle mutlaka azalacaktır ama en kritik anlarda güvenilir ellerden biri olacağına şüphe yok .


Hedo Phoenix Yolcusu
























NBA'de geçtiğimiz yılı Toronto Raptors formasıyla tamamlayan milli basketbolcu Hidayet Türkoğlu Phoenix Suns'a takas oluyor . Suns Hedo karşılığında Brezilyalı oyuncu Leandro Barbosa' yı Kanada ekibine gönderecek . Hedo sezon sonunda yaptığı açıklamada Toronto'da forma giymeyi düşünmediğini ve takas olmak istediğini belirtmişti . Bu isteği gerçekleşmiş durumda .
Phoenix Suns ligin en hızılı hücum eden takımlarından biri ve pasa dayalı bir yapıları var . Tam Hidayet'in sevdiği tarzda bir oyun . Ayrıca Nash gibi bir oyun kurucuyla oynayacak olması da çok büyük bir artı . Bu nedenle Suns'da mutlu olacaktır . Hedo için hayırlısı olsun . . .

9 Temmuz 2010 Cuma

Wade-James-Bosh


















Lebron dün gece bol reytingli bir yayınla , Miami'ye gideceğini
açıkladı . Sezon sonundan itibaren Lakers'ın şampiyonluğundan daha çok konuşulup , tartışıldı bu olay . Ben yazımda Chicago'ya gideceğini söylemiştim .Açıkçası bu 3 yıldızın tek takımda bulaşabileceğine hiç ihtimal vermiyordum . Ama dün geceki canlı yayını birçok basketbolsever gibi heyecan ve şaşkınlıkla izledim . Bu kararı birçok farklı açıdan incelemek gerekiyor .

Cleveland Cephesi : Lebron bu sene normal sezon Mvp'si ödülünü aldığında , Akron City'nin gelişimi için elinden geleni yapacağını söylemişti . Ama Cavs'in play-off 2.turunda Celtics'e boyun eğmesi, düşüncesini değiştirmiş . Cavs elendikten sonra herkes ona yüklendi . Özellikle zor anlarda sindiğini söylediler . (2007 yılında Cavs NBA finaline çıkarken
, Lebron'un yaptıklarını düşünürsek bu eleştiriler taraflı sözlerden fazlası değil) . Daha çok seslendirilen eleştiri ise sürekli karşılaştırıldığı Kobe'nin takımını şampiyon yaptığı fakat Lebron'un kişisel başarılardan ileri gidemediğiydi . Onun canını en çok yakan da bu nokta olmalı ki Miami'yi seçti . Kararından sonra Akron City'de hain ilan edildi .



























Sokaklarda formaları ateşe verildi . Takım sahibi onu takımı satmakla suçladı . Ben ise Lebron'un Akron'a karşı vefa
görevini layıkıyla yerine getirdiğini düşünüyorum . 7 senedir , o şehirde şampiyon olmak için savaştı ama takım yöneticilerinin yetersizliği nedeniyle sadece 1 kez final görebildi . O finalde de Spurs onları süpürdü.

Cleveland'ın Lebron'suz ne olacağına gelirsek , bana kalırsa şuan ligin en kötü 2-3 takımından biri oldular .Dibe batmış durumdalar . Sezonu büyük olasılıkla son sıralarda tamamlayacaklar .
























Miami Cephesi : Miami yüzyılın en inanılmaz takımlarından biri kurdu . NBA'de bu kadar büyük 3 yıldız bir arada olmamıştı hiç . Ayrıca bu yıldızlar yüzük için fedakarlıkta bulunarak , Miami'nin Mike Miller gibi kaliteli bir transfer yapabilmesini sağladılar . Takım olarak tek eksikleri; bu yıldızların oyununa karışmayacak savunmacı bir guard ve blokçu bir uzun. O eksikleri de Pat Riley eminim düşünmüştür ve bu konuda çalışıyodur . Bu yıldızların 3ü birlikte nasıl oynayacak ? sorusuna gelirsek , ben bunun sorun olacağını sanmıyorum . Çünkü imzaladıkları kontratlar yüzük için ne kadar arzulu olduklarını gösteriyor . 3ününde istatistikleri düşecektir ama kazandıkları sürece bu sadece önemsiz bir ayrıntı olacaktır . Ben özellikle Wade'in kendini yarım adım geri çekeceğini ve arkadaşlarını daha çok oynatacağını düşünüyorum .

Miami takımı savunma alışkanlığı olan bir takım . Özellikle yardım savunmasında çok iyiler . Onların tek eksiği hücumda sadece Wade'in eline bakmaktı . Bu günden sonra öyle bir sorun da kalmadı . Miami şuan ligin en büyük favorisi ve onları izlemek çok keyifli olacak .


Kararın Etik Yanı : Birçok kişi Lebron'u Cavs'e ihanet etmekle suçladı . Üstte de belirttiğim gibi bana kalırsa Lebron Cavs'e olan borcunu çoktan ödedi . Aldığı karar benim Lebron'a olan saygımı çok arttırdı . Çünkü onun en çok eleştirilen noktası olan egosundan , şampiyonluk ve başarı için vazgeçebileceğini gösterdi .


Yazı : Berkay Köfteci

8 Temmuz 2010 Perşembe

Lebron Miami'de
























Lebron James az önce Miami'ye gideceğini açıkladı . Miami'yi seçmesindeki ana faktör ''bugün ve gelecekte kazanan bir takımda oynamak'' istemesiymiş. Lebron-Wade-Bosh aynı takımda boy gösterecek . Gerçekten inanılmaz . Heyecanlanmamak elde değil .Gecenin 5'inde ilk haberi vereyim dedim , yarın uzun bir analiz yapacağım.


Yazı : Berkay Köfteci

O'Neal Boston'da




























Jermaine O'Neal Boston ile 2 yıllığına 12 milyon $ karşılığında anlaştı . Geçen yıl rezalet bir sezon geçirmişti . Özellikle Play-off'ta Boston karşısında yaptığı istatistikler akıl almaz derecede kötüydü. 4.2 sayı ortalamayla tamamlamıştı seriyi . %20'yle şut attığını söylersek rezalet daha anlaşılır hale gelir sanıyorum . 32 yaşına geldi zaten . İlginç olan şey Boston'un veteran oyuncularla kafayı bozmuş olması . Biri gidiyor diğeri geliyor , gerçekten garip . Rondo'yla Fisher'ı takas etsinler tam olsun . Takasa tekrar dönersek , bu haber en çok S.Erden'i üzmüştür . Perkins ve Sheed'in yokluğunda alabileceği 5-6 dklık süreyi de büyük olasılıkla O'Neal'a kaptıracak .


Yazı : Berkay Köfteci

Euroleague Kuraları Çekildi


















Euroleague'de 2010/11 sezonu kuraları çekildi.

A Grubu: Caja Laboral, Maccabi Electra Tel-Aviv, Partizan Belgrade, Asseco Prokom, Zalgiris Kaunas, elemelerden gelecek bir takım
B Grubu: Olympiacos Piraeus, Real Madrid, Unicaja, Virtus Roma, Brose Baskets, elemelerden gelecek bir takım
C Grubu: Regal Barcelona, Montepaschi Siena, Lietuvos Rytas, Fenerbahce Ülker, Cibona Zagreb, Cholet Basket

D Grubu: CSKA Moskova, Panathinaikos, Power Elec. Valencia, Efes Pilsen, Armani Jeans Milano, Union Olimpija Ljubljana

Eleme Turu kuraları da çekildi. İşte temsilcimiz Banvit'i ilgilendiren eşleşmeler;

Asvel Basket Lyon - KK Buducnost
Le Mans Sarthe - Banvit BK
BC Khimki - Pepsi CasertaMaroussi BC - Budivelnik

Kura Yorumları
















Fenerbahçe Ülker , geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Barcelona ve Siena'yla aynı grupta . Bu takımlara 2 maçta da mağlup olmuştu . Ama bu yıl Siena ciddi kan kaybetti . O nedenle Siena'ya karşı en azından kendi evinde galibiyet çıkarabilir . Ayrıca grubun diğer takımlarından Rytas da eski günlerinden uzak . Cibona ve Cholet ise zayıf takımlar . Fenerbahçe Ülker büyük hedefler için bu grupta 2. olmalı . En kötü ihtimal 3. olmalı . Bu konuda Fenerbahçe taraftarına da büyük iş düşüyor . Geçen sene yalnız bıraktıkları takımlarını bu sene desteklemeliler . Teknik ve oyuncu kadrosundaki değişikleri göz önüne alırsak Fenerbahçe bu grupta 3.sıranın altına düşmez . 2.lik harika olur . 1.lik ihtimali ise bana kalırsa yok .
PS: Fenerbahçe Ülker 1 yıldız transferi daha yapacak.




















Efes Pilsen klasik bir tabirle resmen ölüm grubuna düştü . Panathinaikos ve Cska Moskova , lige şampiyonluk hedefiyle başlayacak olan 2 takım . Efes'in bu takımlara karşı galibiyet çıkarması neredeyse imkansız . Grubun diğer takımlarından Valencia ise geçen yılın EuroBasket şampiyonu . Ama bilindiği üzere Valencia koçu Spahija'yı temsilcimiz Fenerbahçe Ülker'e kaptırdı . O nedenle eski gücünde değil . Armani Jeans Milano ise en az Efes kadar kaliteli bir takım . Grubun en zayıf halkası olarak görülen Union Olimpija ise kendi evinde mutlaka sorun çıkaracaktır .Efes Milano ve Valencia ile 3 ve 4.sıralar için yarışacaktır . İlk 2 neredeyse imkansız . Ben grup 4.sü olacağını düşünüyorum .



Banvit'e gelirsek ; onların işleri çok zor . İlk turu geçseler bile ilerki turlarda Khimki ya da Maroussi ile karşılaşacaklar . Euroleague gruplarını görme ihtimalleri çok düşük .O nedenle Banvit bu elemeyi bir adım olarak görüp seneye daha ileri nasıl gidebileceğini düşünmeli.


Yazı : Berkay Köfteci

Ray Allen'la 2 Sene Daha


























Ray Allen dün gece Celtics ile 2 seneliğine 20 milyon dolara anlaştı . 2.senesinde serbest kalma opsiyonu var . Allen'ın 35 yaşında olduğunu düşünürsek kariyerini Boston'da tamamlayacak gibi görünüyor. Bana kalırsa da en doğrusu bu . Kendisi NBA tarihinin en büyük şutörüdür .Bir süpriz olmazsa kariyerini NBA tarihinin en çok 3 sayı isabeti bulan oyuncusu olarak tamamlayacak .Ayrıca bu seneki final serisinin 2.maçında 8 3lük atarak NBA Final tarihinde bir maçta en çok 3lük atan oyuncu oldu . 3 sayı isabetiyle ilgili daha birçok rekora sahip . Ayrıca karakter olarak da NBA'in en efendi oyuncularından biri . Yaşlandığını kabul etmek lazım ama inanılmaz şut yeteneğiyle mutlaka katkı verecektir .


Yazı : Berkay Köfteci

7 Temmuz 2010 Çarşamba

Lebron Mania






























Lebron James. Nam-ı diğer Kral . NBA'in en büyük süperstarı .MJ'yi izlememiş biri olarak hayatımda izlediğim en iyi oyuncu . Bu yaz döneminde de onun diğer yıldızlardan ne kadar ayrı bir yerde olduğunu gördük . Her oyuncu ,görüşme yapacağı takımın bulunduğu şehre giderken O , takım yöneticilerini Cleveland'daki ofisinde ağırladı . Gitme olasılığı bulunan takımlar O'na karşı, yağ çekme yeteneklerini sonuna kadar kullandılar . Cleveland'da play-off'lar sırasında ''Burada doğdu, burada yükseldi , burada oynar , burada kalır '' pankartları asıldı .
















New York yeni transferi Amare'yi devreye soktu. Ayrıca Sopranos dizisi Lebron'un New York'a gelmesi için özel bir bölüm çekti vs vs .Yaklaşık bir hafta süren Lebron'u ikna maratonu bu gece TSİ 04.00'da Amerika'nın ESPN kanalında son bulacak .Lebron kararını 1 saatlik basın toplantısında açıklayacak . Bir takım ismini söylemenin en fazla 4sn süreceği düşünülürse bu toplantının pazarlama hamlesinden başka birşey olmadığını belirtmek lazım . Bu canlı yayından da birkaç milyon doları cebe indirmiş durumda kendisi.
Ne karar vereceğine gelirsek , Boozer'ın da takıma katılmasıyla Chicago Bulls en büyük aday . Bana kalırsa da oraya gitmeli . Noah-Boozer-James-Rose müthiş bir takım olur .

Yazı : Berkay Köfteci

Boozer Chicago'da




















Carlos Boozer Chicago Bulls ile 5 yıllığına 80 milyon dolarlık anlaşmaya vardı . Böylece 2010 Yaz'ını hareketli geçirecek takımların başında gelecek olan Chicago ilk bombasını patlatmış oldu.Boozer geçtiğimiz sezonu Utah'ta 19,7 sayı ve 13,2 ribaund ortalamalarıyla tamamladı .
Carlos Boozer bu ligin pota altındaki en büyük bitiricilerinden biri .Ayrıca harika bir ribaund yeteneği var . Orta mesafe şutu iyi düzeyde . Fakat savunma konusunda çok zayıf . Utah'ta pota altını savunma görevini Memo'ya devretmişti . Ama bu eksisi çok önemli bir oyuncu olmasına engel değil . Bulls pota altı özellikle ribound konusunda ligin en iyilerinden olacağını şimdiden söyleyebiliriz . Ayrıca Rudy Gay ve Joe Johnson'ın imzaladıkları kontratları göz önünde bulundurursak , Boozer resmen bedava gelmiş Chicago'ya . Bu karlı imzadan sonra hala bir oyuncuya maksimum kontrat verme şansları var . Kimbilir, belki Boozer Lebron'un takıma gelmesi için bir fedakarlık yapmıştır . . .


Yazı : Berkay Köfteci

6 Temmuz 2010 Salı

Chris Duhon Orlando'da




















Chris Duhon ile Magic 4 senelik 15 milyon $ karşılığı anlaşmaya vardılar . Orlando'nun yedek guard konusunda bir sıkıntı çektiği biliniyordu . Onu kapatmaya yönelik bir hamle . Orlando'nun onu seçmesindeki en önemli neden iyi bir dış şutör olmasa . 3lük atan oyuncu denilince Orlando yönetiminin gözü dönüyor .Ama kesinlikle 4 senelik 15 milyon etmez . Hele Steve Blake'in aynı süre zarfında ondan sadece 1 milyon $ fazla alacağı düşünülürse , Orlando müsrif davranmış . Bu karışık free agent ortamında biraz daha sabırlı olunabilirdi .

Yazı : Berkay Köfteci

5 Temmuz 2010 Pazartesi

Lavrinoviç Transferi



























Fenerbahçe Ülker Engin Atsür, Kaya Peker ve Marko Tomas'dan sonra Litvanyalı Darius Lavrinovic'i de kadrosuna kattı . Önümüzdeki sezon hedefini euroleague final-four'u olarak belirleyen sarı-lacivertliler o yolda doğru adımlarla ilerliyor . Sezonu Real Madrid'de 11.1 sayı, 4.5 ribaund, 1.2 asist ve 1 top çalma istatistikleriyle tamamlayan Litvanyalı Avrupa'nın en kaliteli 4 numaralarından biri .Litvanya gibi kaliteli bir basket kültüründen gelmesi de çok önemli bir özellik .Kariyerinde bir çok başarı yakaladı . 2005-2006 sezonunda Zalgris'te euroleague ilk 5'ine seçildi .Fenerbahçe'nin geçen sezon yaşadığı 4 numara eksikliği ve Semih-Ömer ikilisinin NBA'e gittiğini göz önünde bulundurursak harika bir transfer . Gerek teknik kadro gerekse oyuncu seçimlerinde yaptığı hamlelerle F.Ülker Beko Basketbol Ligi'ndeki rakiplerine çok ciddi bir fark attı . Ama bu kadro hala Euroleague F4 için yetersiz . Bu seviyede en az 2 oyuncu daha lazım . Yeni çıkan söylentilerde F.Ülker'in 1 yıldız transferi daha yapacağı yönünde. İzleyip göreceğiz . . .

Yazı : Berkay Köfteci

Semih Erden ve NBA














Milli basketbolcu Semih Erden geçtiğimiz günlerde kendini Celtics'li yapan kontratı imzaladı . 2008 yılında Boston tarafından 60.sırada seçilmiş ve 2 yıl kendini geliştirmesi için Fenerbahçe Ülker'de kalmıştı . Biz onu hep uzun kollarıyla yaptığı güzel smaçlar ve ribaundlarıyla bildik . Ama bunlar NBA'de forma giyebilmek için yeterli değil . Fizik olarak NBA'e kesinlikle uygun . 2.13 boyunda . Bu boya uzun kollarını katarsak kendisine ufakta olsa bir boy avantajı edinebilir. Belki biraz daha kaslanıp güçlenmesi gerekebilir .Fakat post oyunu ve şutu çok zayıf .Savunma konusunda da iyi sayılmaz . Semih önce kendini post oyunu konusunda çok geliştirmeli . Çünkü buna çok uygun bir vücut yapısı var . Bu özelliğini geliştirirse uzun kollarıyla iyi işler yapabilir . Tabi kimse Semih'ten Nba'de süperstar olmasını beklemiyor ama kendi yeteneklerini uygulamaya dökebilirse çok iyi bir rol oyuncusu olabilir . Umarım yeterli gelişimi göstererek ligde kalıcı olur , biz Türk basketbolseverler de onu gururla izleriz .

Yazı : Berkay Köfteci

Amare New York'ta















Amare birkaç saat önce Knicks ile 5 yıllığına yaklaşık 100 milyon dolarlık bir kontrat imzaladı. Knick bunu MSG'nin panosundan büyük bir onurla duyurdu . Amare bu ligin en dominant uzunlarından biri . Özellikle Nash'le oynadıkları pick&roll hücumlarındaki patlayıcı bitirişleriyle çok önemli iş yaptı . Fakat Nash'in dünyada sadece bir tane olduğunu düşünürsek , Amare'nin eskisi kadar dominant olmasının çok zor olduğunu söylemek yanlış olmaz . Çünkü New York'ta ona bu pick&roll pozisyonları oluşturacak kaliteli bir pasör yok .(Lebron gelmezse tabi). Amare New York'un o baş döndüren hızıyla mutlaka Phoenix'teki istatistiklerine yakın istatistikler yapacaktır , belki geçecektir bile . David Lee'nin sezon içinde yaptığı garip double-double'ları (23 sayı 20rb vs) Amare'nin de yapacağını düşünüyorum . Ama yaptıkları sadece istatistik olarak kalacaktır . Çünkü New York , Toronto'yla birlikte ligin savunma yönü en zayıf takımı. Eğer Lebron veya Wade transferini gerçekleştiremezse Knicks , onların dışındaki hangi oyuncuyu alırlarsa alsınlar en iyi durumda Play-off'ta 2.tur görürler . Bu da eminim ki New York gibi büyük bir şehrin hedefi değildir .


Yazı : Berkay Köfteci