Psikopatın biri Lebron'un 6 numaralı Miami formasıyla Cleveland Indians beyzbol maçına gitmiş. Bu maç deplasman maçı değil , Cleveland da oynanan bir maç . İlk videoda elemanın gelişini görüyoruz.
2. video ise staddan çıkarılışını gösteriyor .
Bu adam cesur mu yoksa deli mi karar veremedim . Başka bir ülkede olsa elini kolunu sallayarak o staddan çıkmasının imkanı yoktu . Ayrıca Cleveland taraftarının o formaya verdiği tepki , Lebron'un Miami takımıyla Cleveland karşısına çıktığında göreceklerinin bir önizlemesi olabilir .
30 Temmuz 2010 Cuma
25 Temmuz 2010 Pazar
Damir Mrsiç Basketbolu Bıraktı
Fenerbahçe Ülker’in kaptanı Damir Mrsic, 40 yaşında basketbol kariyerini noktalama kararı aldı. Salsabasket.net’in haberine göre; ülkemize 15 yıl önce Netaş formasıyla adım atan ardından Tuborg, Troy Pilsener, Fenerbahçe, Kazan ve Dinamo Moskova formasını giyip yeniden Fenerbahçe Ülker’e dönüp kaptanlık görevini üstlenen usta basketbolcu halen teklifler almasına karşın kariyerini sonlandırdı.
Mrsic, “Basketbolu bıraktım kesin olarak. Düşündüm, taşındım ve zirvede bırakmak istediğime karar verdim. Bunu F.Bahçe gibi büyük bir camiada yapmak en güzeliydi ve ben de en güzelini yaptım. Karşıyaka, Bornova, Mersin, Antalya gibi takımlardan teklifler aldım ama dedim ya hem zirvede hem de F.Bahçe’de bırakmak istedim. Eğer olursa işin idari kısmında görev almak elbette isterim F.Bahçe’de. Orada şimdi yepyeni bir yapı kuruluyor. Spahija geldi, Aydın abi geldi. Bu ekibin içinde bana uygun bir pozisyon varsa ve bana böyle bir teklif gelirse seve seve kabul ederim. Şimdilik beklemedeyim” açıklamasını yaptı.
Kaynak : http://www.basketdergisi.com/mrsic-veda-etti.html
Yorumum : Mrsic bu ülkede spor ahlakı denilince akla ilk gelen isimlerden biri . Harika bir profesyonel . Özellikle Fenerbahçe taraftarının gönlünde çok ayrı bir yere sahip . .Kritik anlarda sorumluluk almaktan hiç çekinmeyen , çok büyük bir şutördü . Fenerbahçe'nin son 4 sene'de kazandığı 3 şampiyonlukta hem liderliği hem kritik şutlarıyla çok önemli bir payı vardı.Keşke birkaç sene daha onu izleyebilseydik
Çıkan söylentilere göre ; Aydın Örs kendisine idari bir görev teklif etmiş . Büyük olasılıkla Fenerbahçe'ye hizmet etmeye devam edecek .
14 Temmuz 2010 Çarşamba
Dallas - Charlotte Takası

Birkaç saat önce Dallas Mavericks ve Charlotte Bobcats takımları arasında 5 oyuncuyu kapsayan bir takas gerçekleşti . Charlotte Dallas'a Tyson Chandler ve Alexis Ajinca 'yı yollarken karşılığında Eric Dampier , Matt Caroll ve Eduardo Najera'yı aldı . Tabi ki bu takasın en önemli ismi Chandler . Pota altı savunması konusunda oldukça önemli bir isim ve çok atletik . Son yıllarda eski ritminde olmasa da önemli bir uzun . Dallas onu karşılığında neredeyse hiçbirşey vermeden aldı . Najera ve Caroll hiç kullanılmayan parçalardı zaten . Eric Dampier da oldukça yaşlandı ve yetenekleri çok kısıtlı . Chandler Nowitzki'nin yanında kaleci görevi gören bir savunmacı olacaktır . Jason Kidd'in yardımlarıyla da sezonu çift haneli sayı ortalamasıyla bitirmesi olası . Kısacası Dallas bu takastan karlı ayrılan takım
13 Temmuz 2010 Salı
Ilgauskas Miami'de

Zydrunas Ilgauskas Miami ile 2 yıllığına anlaştı .Böylece 35 yaşındaki pivot Cavs'ten takım arkadaşı olan L.James'ten de ayrılmamış oldu . Bütün NBA kariyerini (12 yıl) Clevelend'da geçiren Litvanyalı pivot Miami'de emekli olacak gibi görünüyor . Uzun süre NBA'in kalbur üstü uzunlarından biriydi . İstikrarlı attığı orta mesafe şutları ve ribaund yeteneğiyle başarılı oldu. Ama 35 yaşına geldi , eski günlerinden doğal olarak uzak . Ben yine de kısa sürelerde katkı verebileceğini düşüüüyorum . Zaten Miami'nin salary cap durumunu düşünürsek , daha üst düzey bir uzunu kadrosuna katması hayalden öte değil . Ama hala savunmacı bir uzuna ihtiyaçları var , bakalım ne yapacaklar .
12 Temmuz 2010 Pazartesi
Derek Fisher'la 3 Yıl Daha

Lakers Derek Fisher'ın sözleşmesini 3 yıl daha uzattı . Geçen sezon şampiyon takımda 7.5 sayı 2.5 asist ortalamaları tutturan Fisher normal sezon içerisinde çok eleştirilmiş ve takımın en zayıf halkası olarak gösterilmişti. Fakat Play-Off'ta tecrübesiyle ayağa kalktı ve özellikle final serisinde takıma çok önemli katkı verdi . (Final 3. maçını son periyotta tek başına kazandırdı)36 yaşındaki bir oyuncuya 3 senelik kontrat verilmesi bana biraz garip geldi ama sanırım Lakers vefa borcunu ödemek istedi . Kariyerindeki 14 yılın 11'ini Lakers'da geçiren Fisher'ın süreleri , Steve Blake'in takıma gelmesiyle mutlaka azalacaktır ama en kritik anlarda güvenilir ellerden biri olacağına şüphe yok .
Hedo Phoenix Yolcusu

NBA'de geçtiğimiz yılı Toronto Raptors formasıyla tamamlayan milli basketbolcu Hidayet Türkoğlu Phoenix Suns'a takas oluyor . Suns Hedo karşılığında Brezilyalı oyuncu Leandro Barbosa' yı Kanada ekibine gönderecek . Hedo sezon sonunda yaptığı açıklamada Toronto'da forma giymeyi düşünmediğini ve takas olmak istediğini belirtmişti . Bu isteği gerçekleşmiş durumda .
Phoenix Suns ligin en hızılı hücum eden takımlarından biri ve pasa dayalı bir yapıları var . Tam Hidayet'in sevdiği tarzda bir oyun . Ayrıca Nash gibi bir oyun kurucuyla oynayacak olması da çok büyük bir artı . Bu nedenle Suns'da mutlu olacaktır . Hedo için hayırlısı olsun . . .
9 Temmuz 2010 Cuma
Wade-James-Bosh

Lebron dün gece bol reytingli bir yayınla , Miami'ye gideceğini
açıkladı . Sezon sonundan itibaren Lakers'ın şampiyonluğundan daha çok konuşulup , tartışıldı bu olay . Ben yazımda Chicago'ya gideceğini söylemiştim .Açıkçası bu 3 yıldızın tek takımda bulaşabileceğine hiç ihtimal vermiyordum . Ama dün geceki canlı yayını birçok basketbolsever gibi heyecan ve şaşkınlıkla izledim . Bu kararı birçok farklı açıdan incelemek gerekiyor .
Cleveland Cephesi : Lebron bu sene normal sezon Mvp'si ödülünü aldığında , Akron City'nin gelişimi için elinden geleni yapacağını söylemişti . Ama Cavs'in play-off 2.turunda Celtics'e boyun eğmesi, düşüncesini değiştirmiş . Cavs elendikten sonra herkes ona yüklendi . Özellikle zor anlarda sindiğini söylediler . (2007 yılında Cavs NBA finaline çıkarken
, Lebron'un yaptıklarını düşünürsek bu eleştiriler taraflı sözlerden fazlası değil) . Daha çok seslendirilen eleştiri ise sürekli karşılaştırıldığı Kobe'nin takımını şampiyon yaptığı fakat Lebron'un kişisel başarılardan ileri gidemediğiydi . Onun canını en çok yakan da bu nokta olmalı ki Miami'yi seçti . Kararından sonra Akron City'de hain ilan edildi .

Sokaklarda formaları ateşe verildi . Takım sahibi onu takımı satmakla suçladı . Ben ise Lebron'un Akron'a karşı vefa
görevini layıkıyla yerine getirdiğini düşünüyorum . 7 senedir , o şehirde şampiyon olmak için savaştı ama takım yöneticilerinin yetersizliği nedeniyle sadece 1 kez final görebildi . O finalde de Spurs onları süpürdü.
Cleveland'ın Lebron'suz ne olacağına gelirsek , bana kalırsa şuan ligin en kötü 2-3 takımından biri oldular .Dibe batmış durumdalar . Sezonu büyük olasılıkla son sıralarda tamamlayacaklar .

Miami Cephesi : Miami yüzyılın en inanılmaz takımlarından biri kurdu . NBA'de bu kadar büyük 3 yıldız bir arada olmamıştı hiç . Ayrıca bu yıldızlar yüzük için fedakarlıkta bulunarak , Miami'nin Mike Miller gibi kaliteli bir transfer yapabilmesini sağladılar . Takım olarak tek eksikleri; bu yıldızların oyununa karışmayacak savunmacı bir guard ve blokçu bir uzun. O eksikleri de Pat Riley eminim düşünmüştür ve bu konuda çalışıyodur . Bu yıldızların 3ü birlikte nasıl oynayacak ? sorusuna gelirsek , ben bunun sorun olacağını sanmıyorum . Çünkü imzaladıkları kontratlar yüzük için ne kadar arzulu olduklarını gösteriyor . 3ününde istatistikleri düşecektir ama kazandıkları sürece bu sadece önemsiz bir ayrıntı olacaktır . Ben özellikle Wade'in kendini yarım adım geri çekeceğini ve arkadaşlarını daha çok oynatacağını düşünüyorum .
Miami takımı savunma alışkanlığı olan bir takım . Özellikle yardım savunmasında çok iyiler . Onların tek eksiği hücumda sadece Wade'in eline bakmaktı . Bu günden sonra öyle bir sorun da kalmadı . Miami şuan ligin en büyük favorisi ve onları izlemek çok keyifli olacak .
Kararın Etik Yanı : Birçok kişi Lebron'u Cavs'e ihanet etmekle suçladı . Üstte de belirttiğim gibi bana kalırsa Lebron Cavs'e olan borcunu çoktan ödedi . Aldığı karar benim Lebron'a olan saygımı çok arttırdı . Çünkü onun en çok eleştirilen noktası olan egosundan , şampiyonluk ve başarı için vazgeçebileceğini gösterdi .
Yazı : Berkay Köfteci
8 Temmuz 2010 Perşembe
Lebron Miami'de

Lebron James az önce Miami'ye gideceğini açıkladı . Miami'yi seçmesindeki ana faktör ''bugün ve gelecekte kazanan bir takımda oynamak'' istemesiymiş. Lebron-Wade-Bosh aynı takımda boy gösterecek . Gerçekten inanılmaz . Heyecanlanmamak elde değil .Gecenin 5'inde ilk haberi vereyim dedim , yarın uzun bir analiz yapacağım.
Yazı : Berkay Köfteci
O'Neal Boston'da
Jermaine O'Neal Boston ile 2 yıllığına 12 milyon $ karşılığında anlaştı . Geçen yıl rezalet bir sezon geçirmişti . Özellikle Play-off'ta Boston karşısında yaptığı istatistikler akıl almaz derecede kötüydü. 4.2 sayı ortalamayla tamamlamıştı seriyi . %20'yle şut attığını söylersek rezalet daha anlaşılır hale gelir sanıyorum . 32 yaşına geldi zaten . İlginç olan şey Boston'un veteran oyuncularla kafayı bozmuş olması . Biri gidiyor diğeri geliyor , gerçekten garip . Rondo'yla Fisher'ı takas etsinler tam olsun . Takasa tekrar dönersek , bu haber en çok S.Erden'i üzmüştür . Perkins ve Sheed'in yokluğunda alabileceği 5-6 dklık süreyi de büyük olasılıkla O'Neal'a kaptıracak .
Yazı : Berkay Köfteci
Euroleague Kuraları Çekildi

Euroleague'de 2010/11 sezonu kuraları çekildi.
A Grubu: Caja Laboral, Maccabi Electra Tel-Aviv, Partizan Belgrade, Asseco Prokom, Zalgiris Kaunas, elemelerden gelecek bir takım
B Grubu: Olympiacos Piraeus, Real Madrid, Unicaja, Virtus Roma, Brose Baskets, elemelerden gelecek bir takım
C Grubu: Regal Barcelona, Montepaschi Siena, Lietuvos Rytas, Fenerbahce Ülker, Cibona Zagreb, Cholet Basket
D Grubu: CSKA Moskova, Panathinaikos, Power Elec. Valencia, Efes Pilsen, Armani Jeans Milano, Union Olimpija Ljubljana
Eleme Turu kuraları da çekildi. İşte temsilcimiz Banvit'i ilgilendiren eşleşmeler;
Asvel Basket Lyon - KK Buducnost
Le Mans Sarthe - Banvit BK
BC Khimki - Pepsi CasertaMaroussi BC - Budivelnik
Kura Yorumları

Fenerbahçe Ülker , geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Barcelona ve Siena'yla aynı grupta . Bu takımlara 2 maçta da mağlup olmuştu . Ama bu yıl Siena ciddi kan kaybetti . O nedenle Siena'ya karşı en azından kendi evinde galibiyet çıkarabilir . Ayrıca grubun diğer takımlarından Rytas da eski günlerinden uzak . Cibona ve Cholet ise zayıf takımlar . Fenerbahçe Ülker büyük hedefler için bu grupta 2. olmalı . En kötü ihtimal 3. olmalı . Bu konuda Fenerbahçe taraftarına da büyük iş düşüyor . Geçen sene yalnız bıraktıkları takımlarını bu sene desteklemeliler . Teknik ve oyuncu kadrosundaki değişikleri göz önüne alırsak Fenerbahçe bu grupta 3.sıranın altına düşmez . 2.lik harika olur . 1.lik ihtimali ise bana kalırsa yok .
PS: Fenerbahçe Ülker 1 yıldız transferi daha yapacak.

Efes Pilsen klasik bir tabirle resmen ölüm grubuna düştü . Panathinaikos ve Cska Moskova , lige şampiyonluk hedefiyle başlayacak olan 2 takım . Efes'in bu takımlara karşı galibiyet çıkarması neredeyse imkansız . Grubun diğer takımlarından Valencia ise geçen yılın EuroBasket şampiyonu . Ama bilindiği üzere Valencia koçu Spahija'yı temsilcimiz Fenerbahçe Ülker'e kaptırdı . O nedenle eski gücünde değil . Armani Jeans Milano ise en az Efes kadar kaliteli bir takım . Grubun en zayıf halkası olarak görülen Union Olimpija ise kendi evinde mutlaka sorun çıkaracaktır .Efes Milano ve Valencia ile 3 ve 4.sıralar için yarışacaktır . İlk 2 neredeyse imkansız . Ben grup 4.sü olacağını düşünüyorum .
Banvit'e gelirsek ; onların işleri çok zor . İlk turu geçseler bile ilerki turlarda Khimki ya da Maroussi ile karşılaşacaklar . Euroleague gruplarını görme ihtimalleri çok düşük .O nedenle Banvit bu elemeyi bir adım olarak görüp seneye daha ileri nasıl gidebileceğini düşünmeli.
Yazı : Berkay Köfteci
Ray Allen'la 2 Sene Daha

Ray Allen dün gece Celtics ile 2 seneliğine 20 milyon dolara anlaştı . 2.senesinde serbest kalma opsiyonu var . Allen'ın 35 yaşında olduğunu düşünürsek kariyerini Boston'da tamamlayacak gibi görünüyor. Bana kalırsa da en doğrusu bu . Kendisi NBA tarihinin en büyük şutörüdür .Bir süpriz olmazsa kariyerini NBA tarihinin en çok 3 sayı isabeti bulan oyuncusu olarak tamamlayacak .Ayrıca bu seneki final serisinin 2.maçında 8 3lük atarak NBA Final tarihinde bir maçta en çok 3lük atan oyuncu oldu . 3 sayı isabetiyle ilgili daha birçok rekora sahip . Ayrıca karakter olarak da NBA'in en efendi oyuncularından biri . Yaşlandığını kabul etmek lazım ama inanılmaz şut yeteneğiyle mutlaka katkı verecektir .
Yazı : Berkay Köfteci
7 Temmuz 2010 Çarşamba
Lebron Mania

Lebron James. Nam-ı diğer Kral . NBA'in en büyük süperstarı .MJ'yi izlememiş biri olarak hayatımda izlediğim en iyi oyuncu . Bu yaz döneminde de onun diğer yıldızlardan ne kadar ayrı bir yerde olduğunu gördük . Her oyuncu ,görüşme yapacağı takımın bulunduğu şehre giderken O , takım yöneticilerini Cleveland'daki ofisinde ağırladı . Gitme olasılığı bulunan takımlar O'na karşı, yağ çekme yeteneklerini sonuna kadar kullandılar . Cleveland'da play-off'lar sırasında ''Burada doğdu, burada yükseldi , burada oynar , burada kalır '' pankartları asıldı .

New York yeni transferi Amare'yi devreye soktu. Ayrıca Sopranos dizisi Lebron'un New York'a gelmesi için özel bir bölüm çekti vs vs .Yaklaşık bir hafta süren Lebron'u ikna maratonu bu gece TSİ 04.00'da Amerika'nın ESPN kanalında son bulacak .Lebron kararını 1 saatlik basın toplantısında açıklayacak . Bir takım ismini söylemenin en fazla 4sn süreceği düşünülürse bu toplantının pazarlama hamlesinden başka birşey olmadığını belirtmek lazım . Bu canlı yayından da birkaç milyon doları cebe indirmiş durumda kendisi.
Ne karar vereceğine gelirsek , Boozer'ın da takıma katılmasıyla Chicago Bulls en büyük aday . Bana kalırsa da oraya gitmeli . Noah-Boozer-James-Rose müthiş bir takım olur .
Yazı : Berkay Köfteci
Boozer Chicago'da

Carlos Boozer Chicago Bulls ile 5 yıllığına 80 milyon dolarlık anlaşmaya vardı . Böylece 2010 Yaz'ını hareketli geçirecek takımların başında gelecek olan Chicago ilk bombasını patlatmış oldu.Boozer geçtiğimiz sezonu Utah'ta 19,7 sayı ve 13,2 ribaund ortalamalarıyla tamamladı .
Carlos Boozer bu ligin pota altındaki en büyük bitiricilerinden biri .Ayrıca harika bir ribaund yeteneği var . Orta mesafe şutu iyi düzeyde . Fakat savunma konusunda çok zayıf . Utah'ta pota altını savunma görevini Memo'ya devretmişti . Ama bu eksisi çok önemli bir oyuncu olmasına engel değil . Bulls pota altı özellikle ribound konusunda ligin en iyilerinden olacağını şimdiden söyleyebiliriz . Ayrıca Rudy Gay ve Joe Johnson'ın imzaladıkları kontratları göz önünde bulundurursak , Boozer resmen bedava gelmiş Chicago'ya . Bu karlı imzadan sonra hala bir oyuncuya maksimum kontrat verme şansları var . Kimbilir, belki Boozer Lebron'un takıma gelmesi için bir fedakarlık yapmıştır . . .
Yazı : Berkay Köfteci
6 Temmuz 2010 Salı
Chris Duhon Orlando'da

Chris Duhon ile Magic 4 senelik 15 milyon $ karşılığı anlaşmaya vardılar . Orlando'nun yedek guard konusunda bir sıkıntı çektiği biliniyordu . Onu kapatmaya yönelik bir hamle . Orlando'nun onu seçmesindeki en önemli neden iyi bir dış şutör olmasa . 3lük atan oyuncu denilince Orlando yönetiminin gözü dönüyor .Ama kesinlikle 4 senelik 15 milyon etmez . Hele Steve Blake'in aynı süre zarfında ondan sadece 1 milyon $ fazla alacağı düşünülürse , Orlando müsrif davranmış . Bu karışık free agent ortamında biraz daha sabırlı olunabilirdi .
Yazı : Berkay Köfteci
5 Temmuz 2010 Pazartesi
Lavrinoviç Transferi

Fenerbahçe Ülker Engin Atsür, Kaya Peker ve Marko Tomas'dan sonra Litvanyalı Darius Lavrinovic'i de kadrosuna kattı . Önümüzdeki sezon hedefini euroleague final-four'u olarak belirleyen sarı-lacivertliler o yolda doğru adımlarla ilerliyor . Sezonu Real Madrid'de 11.1 sayı, 4.5 ribaund, 1.2 asist ve 1 top çalma istatistikleriyle tamamlayan Litvanyalı Avrupa'nın en kaliteli 4 numaralarından biri .Litvanya gibi kaliteli bir basket kültüründen gelmesi de çok önemli bir özellik .Kariyerinde bir çok başarı yakaladı . 2005-2006 sezonunda Zalgris'te euroleague ilk 5'ine seçildi .Fenerbahçe'nin geçen sezon yaşadığı 4 numara eksikliği ve Semih-Ömer ikilisinin NBA'e gittiğini göz önünde bulundurursak harika bir transfer . Gerek teknik kadro gerekse oyuncu seçimlerinde yaptığı hamlelerle F.Ülker Beko Basketbol Ligi'ndeki rakiplerine çok ciddi bir fark attı . Ama bu kadro hala Euroleague F4 için yetersiz . Bu seviyede en az 2 oyuncu daha lazım . Yeni çıkan söylentilerde F.Ülker'in 1 yıldız transferi daha yapacağı yönünde. İzleyip göreceğiz . . .
Yazı : Berkay Köfteci
Semih Erden ve NBA
Milli basketbolcu Semih Erden geçtiğimiz günlerde kendini Celtics'li yapan kontratı imzaladı . 2008 yılında Boston tarafından 60.sırada seçilmiş ve 2 yıl kendini geliştirmesi için Fenerbahçe Ülker'de kalmıştı . Biz onu hep uzun kollarıyla yaptığı güzel smaçlar ve ribaundlarıyla bildik . Ama bunlar NBA'de forma giyebilmek için yeterli değil . Fizik olarak NBA'e kesinlikle uygun . 2.13 boyunda . Bu boya uzun kollarını katarsak kendisine ufakta olsa bir boy avantajı edinebilir. Belki biraz daha kaslanıp güçlenmesi gerekebilir .Fakat post oyunu ve şutu çok zayıf .Savunma konusunda da iyi sayılmaz . Semih önce kendini post oyunu konusunda çok geliştirmeli . Çünkü buna çok uygun bir vücut yapısı var . Bu özelliğini geliştirirse uzun kollarıyla iyi işler yapabilir . Tabi kimse Semih'ten Nba'de süperstar olmasını beklemiyor ama kendi yeteneklerini uygulamaya dökebilirse çok iyi bir rol oyuncusu olabilir . Umarım yeterli gelişimi göstererek ligde kalıcı olur , biz Türk basketbolseverler de onu gururla izleriz .
Yazı : Berkay Köfteci
Amare New York'ta

Amare birkaç saat önce Knicks ile 5 yıllığına yaklaşık 100 milyon dolarlık bir kontrat imzaladı. Knick bunu MSG'nin panosundan büyük bir onurla duyurdu . Amare bu ligin en dominant uzunlarından biri . Özellikle Nash'le oynadıkları pick&roll hücumlarındaki patlayıcı bitirişleriyle çok önemli iş yaptı . Fakat Nash'in dünyada sadece bir tane olduğunu düşünürsek , Amare'nin eskisi kadar dominant olmasının çok zor olduğunu söylemek yanlış olmaz . Çünkü New York'ta ona bu pick&roll pozisyonları oluşturacak kaliteli bir pasör yok .(Lebron gelmezse tabi). Amare New York'un o baş döndüren hızıyla mutlaka Phoenix'teki istatistiklerine yakın istatistikler yapacaktır , belki geçecektir bile . David Lee'nin sezon içinde yaptığı garip double-double'ları (23 sayı 20rb vs) Amare'nin de yapacağını düşünüyorum . Ama yaptıkları sadece istatistik olarak kalacaktır . Çünkü New York , Toronto'yla birlikte ligin savunma yönü en zayıf takımı. Eğer Lebron veya Wade transferini gerçekleştiremezse Knicks , onların dışındaki hangi oyuncuyu alırlarsa alsınlar en iyi durumda Play-off'ta 2.tur görürler . Bu da eminim ki New York gibi büyük bir şehrin hedefi değildir .
Yazı : Berkay Köfteci
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)