9 Temmuz 2010 Cuma

Wade-James-Bosh


















Lebron dün gece bol reytingli bir yayınla , Miami'ye gideceğini
açıkladı . Sezon sonundan itibaren Lakers'ın şampiyonluğundan daha çok konuşulup , tartışıldı bu olay . Ben yazımda Chicago'ya gideceğini söylemiştim .Açıkçası bu 3 yıldızın tek takımda bulaşabileceğine hiç ihtimal vermiyordum . Ama dün geceki canlı yayını birçok basketbolsever gibi heyecan ve şaşkınlıkla izledim . Bu kararı birçok farklı açıdan incelemek gerekiyor .

Cleveland Cephesi : Lebron bu sene normal sezon Mvp'si ödülünü aldığında , Akron City'nin gelişimi için elinden geleni yapacağını söylemişti . Ama Cavs'in play-off 2.turunda Celtics'e boyun eğmesi, düşüncesini değiştirmiş . Cavs elendikten sonra herkes ona yüklendi . Özellikle zor anlarda sindiğini söylediler . (2007 yılında Cavs NBA finaline çıkarken
, Lebron'un yaptıklarını düşünürsek bu eleştiriler taraflı sözlerden fazlası değil) . Daha çok seslendirilen eleştiri ise sürekli karşılaştırıldığı Kobe'nin takımını şampiyon yaptığı fakat Lebron'un kişisel başarılardan ileri gidemediğiydi . Onun canını en çok yakan da bu nokta olmalı ki Miami'yi seçti . Kararından sonra Akron City'de hain ilan edildi .



























Sokaklarda formaları ateşe verildi . Takım sahibi onu takımı satmakla suçladı . Ben ise Lebron'un Akron'a karşı vefa
görevini layıkıyla yerine getirdiğini düşünüyorum . 7 senedir , o şehirde şampiyon olmak için savaştı ama takım yöneticilerinin yetersizliği nedeniyle sadece 1 kez final görebildi . O finalde de Spurs onları süpürdü.

Cleveland'ın Lebron'suz ne olacağına gelirsek , bana kalırsa şuan ligin en kötü 2-3 takımından biri oldular .Dibe batmış durumdalar . Sezonu büyük olasılıkla son sıralarda tamamlayacaklar .
























Miami Cephesi : Miami yüzyılın en inanılmaz takımlarından biri kurdu . NBA'de bu kadar büyük 3 yıldız bir arada olmamıştı hiç . Ayrıca bu yıldızlar yüzük için fedakarlıkta bulunarak , Miami'nin Mike Miller gibi kaliteli bir transfer yapabilmesini sağladılar . Takım olarak tek eksikleri; bu yıldızların oyununa karışmayacak savunmacı bir guard ve blokçu bir uzun. O eksikleri de Pat Riley eminim düşünmüştür ve bu konuda çalışıyodur . Bu yıldızların 3ü birlikte nasıl oynayacak ? sorusuna gelirsek , ben bunun sorun olacağını sanmıyorum . Çünkü imzaladıkları kontratlar yüzük için ne kadar arzulu olduklarını gösteriyor . 3ününde istatistikleri düşecektir ama kazandıkları sürece bu sadece önemsiz bir ayrıntı olacaktır . Ben özellikle Wade'in kendini yarım adım geri çekeceğini ve arkadaşlarını daha çok oynatacağını düşünüyorum .

Miami takımı savunma alışkanlığı olan bir takım . Özellikle yardım savunmasında çok iyiler . Onların tek eksiği hücumda sadece Wade'in eline bakmaktı . Bu günden sonra öyle bir sorun da kalmadı . Miami şuan ligin en büyük favorisi ve onları izlemek çok keyifli olacak .


Kararın Etik Yanı : Birçok kişi Lebron'u Cavs'e ihanet etmekle suçladı . Üstte de belirttiğim gibi bana kalırsa Lebron Cavs'e olan borcunu çoktan ödedi . Aldığı karar benim Lebron'a olan saygımı çok arttırdı . Çünkü onun en çok eleştirilen noktası olan egosundan , şampiyonluk ve başarı için vazgeçebileceğini gösterdi .


Yazı : Berkay Köfteci

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder